Verdeturi

Verdeturi – O minune, un izvor nesecat al sanatatii

Plantele legumicole de la care se folosesc părţile verzi; îndeosebi frunzele; sunt cunoscute sub denumirea uzuală de „verdeţuri”.
Verdeţurile au o însemnătate dietetică şi alimentară mare; prin conţinutul lor bogat în minerale, vitamine; enzime şi fibre.
Cele de culoare verde – închis (frunze de pătrunjel, frunze de mărar, spanac, ceapă verde,etc.); sunt mai bogate în clorofilă A, şi în consecinţă conţin mult magneziu.
Aproape toate verdeţurile au în compoziţie principii care ajută la eliminarea toxinelor din organism pe cale urinară; (sunt depurative şi diuretice).
Frunzele comestibile şi proaspete ale plantelor, consumate ca atare sau sub forma unor salate de crudităţi; ajută la stabilizarea sau scăderea glicemiei, au efect anorexigen; şi sunt antiscorbutice – prin conţinutul însemnat de vitamina C.
Diverşi autori arată că în frunzele comestibile ale plantelor se găsesc; cele mai sănătoase fibre alimentare de origine vegetală.
În structurile celulozice ale acestor fibre; sunt prinse ca într-un schelet, diferite enzime care acţionează favorabil şi treptat; asupra digestiei şi a metabolismului.
De aceea, verdeţurile, întârzie absorbţia glucidelor energetice, sunt elemente de balast ce dau senzaţia de saţietate şi constituie o materie alimentară din care se eliberează pe rând diverşi fermenţi.
Mai mult, materialul fibros care intră în compoziţia frunzelor, este constituit din celuloză cu mult mai puţin dură decât aceea care se găseşte la periferia boabelor de cereale, boabelor de leguminoase, sau în interiorul seminţelor oleaginoase.
Din acest motiv, verdeţurile nu prezintă efect iritant asupra tubului digestiv.
Tuturor acestor proprietăţi, se mai adăugă şi efectul puternic antioxidant conferit de consumul părţilor verzi şi proaspete ale vegetalelor comestibile, astfel încât, beneficiile aduse organismului de către verdeţuri, devin cu totul deosebite.
Verdeţurile se pot consuma neprelucrate termic, sub formă de suc sau gătite.
Atunci când se apelează la surse proaspete, primele două utilizări devin cele mai benefice, deoarece pierderile de principii sunt minime. Verdeţurile fierte, conservate sau congelate, îşi diminuează în mod semnificativ valoarea dietetică.

Verdeturi – Prezentare:

Pe lângă plantele spontane de la care se consumă frunzele sau peţiolurile fragede; (vezi salate din plante spontane); există diferite forme legumicole de verdeţuri; (salată verde, andive, ceapă verde, măcriş, spanac; varză, pătrunjel verde, mărar verde, etc.).

Afișez toate cele 7 rezultate

Pin It on Pinterest